پویش مردمی حمایت از دکتر قاسم شعله سعدی

تغیرات با دکتر قاسم شعله سعدی

پویش مردمی حمایت از دکتر قاسم شعله سعدی

تغیرات با دکتر قاسم شعله سعدی

کارنامه خاتمی در عرصه سیاسی و اقتصادی موفق نبود

شعله‌سعدی در گفتگو با فارس:
کارنامه خاتمی در عرصه سیاسی و اقتصادی موفق نبود

خبرگزاری فارس: قاسم شعله‌سعدی گفت: سید محمد خاتمی با شعار توسعه سیاسی دولت را به دست گرفت و چون برنامه اقتصادی نداشت، در این عرصه کار نشد، ولی در عرصه سیاسی هم کارنامه او موفق نبوده است.

قاسم شعله سعدی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی که خود را از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دهم می‌‌داند،‌ درباره دلایل ورود خود به این عرصه به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: شرایط سیاسی و اقتصادی کشور مناسب نیست و با توجه به سوابق و تخصص خود تصمیم دارم از ظرفیت‌هایم در زمینه‌های مختلف برای خدمت به ملت استفاده کنم.
وی افزود: دارای دیدگاه‌های مستقلی هستم و اصول و ارزش‌هایی دارم که فکر می‌کنم با آنها می توان کشور را بهتر اداره کرد و در عرصه اقتصادی نیز طرح ها و برنامه هایی دارم که مشکلات کشور را کاهش خواهد داد و از این رو قصد دارم با شعار "تغییر " وارد عرصه انتخابات شوم.
وی گفت: دوم خردادی‌ها به ملت دروغ می‌گفتند و به این علت جایگاه آنها نزد توده‌ها مخدوش است، هنگامی که شعار خروج از حاکمیت سر دادند، حتی دو نفر از آنها حاضر نبودند از حاکمیت خارج شوند و این را برای پز دادن و مردم فریبی مطرح می‌کردند و حتی حجاریان هم آنها را متهم به اهمال و ناتوانی کرد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: سید محمد خاتمی با شعار توسعه سیاسی دولت را به دست گرفت و چون برنامه اقتصادی نداشت، در این عرصه کار نشد، ولی در عرصه سیاسی هم کارنامه او موفق نبوده و آنجا که لازم بود از حقوق ملت صیانت نکرد، بلکه هر وقت منافع دولت مردان و همفکران او به خطر افتاد، فریاد حقوق ملت را سر دادند.
شعله سعدی افزود: مردان خاتمی آدم‌ های کم عرضه و بعضا مساله دار و دارای سوء سابقه بودند که حتی برخی از آنها پرونده‌ مالی داشتند و دعوای آنها سر لحاف قدرت و منافع گروهی و جناحی بود و دل آنها برای ملت نمی سوخت؛ به عنوان نمونه موضوع ردصلاحیت‌ها همیشه مطرح بوده، اما هنگامی که صلاحیت خود آنها رد شد، در مجلس تحصن کردند.
وی در ادامه متذکر شد: خاتمی با آنکه مدعی شده بود انتخاباتی که کاندیداهای آن بر اساس نظارت استصوابی انتخاب شده اند را عادلانه، آزاد و دموکراتیک نمی داند و آن را برگزار نمی کند، بر خلاف قول خود برگزار کرد؛ در حالی که معتقدم انسان یا نباید حرفی را بزند و یا باید پای حرف خود بایستد و گرنه نزد افکار عمومی بی اعتبار می شود.
این حقوقدان و فعال سیاسی اظهار داشت: در کشور ما مدیریت اجرایی چپ ها و راست ها تجربه شده است و حتی در شرایطی که اتمسفر چپ گرایانه در کشور حاکم نبود، برخی گروه ها و افراد که دانه درشت های آنها در زمان حضور در عرصه قدرت بسیار آتش سوزاندند، در پوشش اصلاح طلبی عهده دار مسئولیت شدند.
شعله سعدی که خود را فردی مستقل معرفی می‌کند و می‌گوید هم به راست‌ها و هم به چپ‌ها انتقاد دارد، درباره کارکرد دولت میر حسین موسوی توضیح می دهد: موسوی آدم توانمندی نیست و دولت او موفق نبوده؛ چرا که سوء مدیریت وی باعث شد بودجه کشور در دوران مسئولیت او نزدیک صفر شود و مجبور شویم به دلیل ضعف بنیه مالی قطعنامه 598 را بپذیریم.
وی ادامه می دهد: تعهد به خارجی‌ها نیازمند مصوبه مجلس است اما موسوی بدون اطلاع نمایندگان ملت، کشور را حدود 12 میلیارد دلار به خارجی ها متعهد کرد و پس از پایان دوره مسئولیت نیز، در طول 20 سال گذشته بازنشسته بوده و در این مدت فقط یک بار در دفاع از مطبوعات سخن گفته که فکر نمی‌کنم با این وضعیت مورد اقبال عمومی قرار گیرد.
خبرنگار فارس نظر شعله سعدی را درباره کاندیداتوری مهدی کروبی جویا شد و این فعال سیاسی گفت: بنده با کروبی دوستم و مخالف آمدن او یا دیگران به صحنه نیستم، ولی حرفم این است چرا کسانی که قبلا امتحان خود را پس داده و اتفاقا از مردم هم نمره قبولی نگرفته اند، می خواهند دوباره وارد عرصه قدرت شوند؛ البته کروبی صرفا در عرصه تقنین عمل کرده و در عرصه اجرایی امتحان خود را پس نداده است.
شعله سعدی افزود: کسانی که 8 سال تحت عنوان اصلاح طلب مسئولیت های اجرایی را در کشور بر عهده داشتند، چپ های دو آتشه سابق و صاحبان پز دموکراتیک در دوره جدید بودند که در دوران مدیریت خود در دو فضای متفاوت چهره زورمدارانه و چماقدارانه و چهره بی اراده و منفعت طلبانه داشتند و اتفاقا حضور آنها در دولت اصلاحات باعث شکست اصلاحات و تخریب این واژه برای همیشه شد.
وی ادامه داد: کسانی چون موسوی و خاتمی یا حتی کروبی شق القمر نکردند که بخواهیم امتیاز ویژه ای برای آنها در نظر بگیریم و دلیلی ندارد بخواهم دیدگاه‌های خود را از طریق آنها پیگیری کنم و یا با آنها معامله کرده و از صحنه انتخابات کنار بروم، بلکه به عنوان یک شهروند دیدگاه های خود را به صورت مستقل مطرح می کنم و از نظر تحصیلات، توان کاری و یا سوابق سیاسی و مبارزاتی هم چیزی کم‌تر از آنها ندارم.
این فعال سیاسی معتقد است اصلاح طلبان به ملت دروغ می گفتند و به همین علت جایگاه آنها نزد توده ها مخدوش است و دلیل خود را برای اثبات این سخن اینگونه بیان می کند: هنگامی که دوم خردادی ها شعار خروج از حاکمیت سر دادند، حتی دو نفر از آنها حاضر نبودند از حاکمیت خارج شوند و این مطلب را برای پز دادن و مردم فریبی مطرح می کردند و آنقدر فرصت سوزی کردند که حتی سعید حجاریان هم آنها را متهم به اهمال و ناتوانی کرد.
شعله سعدی در پاسخ به این سئوال که آیا از تخریب دوم خردادی ها که حتی رقبای درون جریانی را نیز مورد حمله قرار می دهند، نمی ترسد، گفت: من عضو هیچ گروهی نبوده و نیستم و خود را وامدار هیچ یک از احزاب اصلاح طلب مانند مشارکت، سازمان مجاهدین و یا مجمع روحانیون مبارز هم نمی دانم و الزامی ندارم نظرات آنها را تامین کنم و از این جهت که با نامزدی در انتخابات باعث رای شکنی در اردوگاه اصلاح طلبان می شوم، نگرانی ندارم و در نتیجه از تخریب ها نمی ترسم.
وی افزود: من اهل معامله نیستم و با کسی تعارف یا شوخی ندارم و با شعار تغییر در برخی سیاست ها و روش ها در چارچوب ساختار موجود و ظرفیت نظام و قانون اساسی وارد عرصه انتخابات می شوم و تا آخر در صحنه می مانم و از آنجا که فردی برنامه محور هستم، حتما در زمانی مناسب برنامه های عملیاتی خود را برای قضاوت در اختیار توده ها قرار خواهم داد و راه رای آوردن را هم بلدم.
"در حال حاضر، سرگرم طراحی برنامه های انتخاباتی و تبلیغاتی خود هستم و در صورتی که شورای نگهبان صلاحیت مرا تائید کند، وارد مراحل بعدی کار می شوم و موضوع را با جدیت بیشتر پیگیری می کنم و با انتخاب مسئول ستاد انتخابات و اعلام برنامه ها رسما حضور خود در عرصه انتخابات را اعلام می کنم ".
شعله سعدی در پایان گفت: چهره‌های شاخصی که می خواهند وارد عرصه انتخابات شوند، نگران رای آوردن هستند اما من یک فعال سیاسی هستم و به خوبی راه رای آوردن را بلدم و از این رو نگران رای آوردن نیستم و اگر هم رئیس جمهور شوم، از افراد مختلف بر اساس شایسته سالاری استفاده خواهم کرد و هرگز مانند برخی افراد و گروه ها دنبال ساختار شکنی نیستم.

لینک اصلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد